ࡱ>  zbjbj>>1BTTuvpHpHUUIVIVIV]V]V]V8ViWd]V~WWWWWZZZLAIVZKZKZ@ZZUUWWh8\\\ZUWURW\Z\\FMP'V"yWPKq=[ N0~~=[~yy~IVT\ZZZ7\^ZZZ~ZZZZ~ZZZZZZZZZpH+ T:P R O T O K A Nr IV/15 z obrad IV - ej sesji Rady Gminy Spytkowice, ktra odbyBa si w dniu 3 marca 2015 roku w sali Wiejskiego Domu Stra|aka w PBwsi. Czas trwania obrad: od godz. 1000 do godz. 1215. W sesji udziaB wzili : Radni oraz Go[cie zaproszeni do udziaBu wg zaB. list obecno[ci. Przewodniczcy Rady Gminy Jerzy Pirowski powitaB wszystkich obecnych, na sesji, a w szczeglno[ci: Pana Mariusza Krystiana - Wjta Gminy, Panie i Panw Radnych, PawBa Sieprawskiego - ucznia klasy III Gimnazjum w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Bachowicach wraz z Rodzicami, Gabriel {muda - uczennic klasy V SzkoBy Podstawowej w Miejscu wraz z Rodzicami. Ryszarda Mroza - Radnego Powiatowego, SoBtysw wsi, Helen MamoD - Przedstawiciela Rady SoBeckiej SoBectwa Spytkowice, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy, Asystenta oraz pozostaBych pracownikw Urzdu, Kierownikw i Dyrektorw jednostek organizacyjnych gminy, przedstawicieli prasy oraz pozostaBych uczestnikw sesji. Przewodniczcy Rady Gminy Jerzy Pirowski stwierdziB, |e w obradach sesji bierze udziaB 13 Radnych, a zatem jest kworum do podejmowania prawomocnych uchwaB. Przewodniczcy Rady Gminy Jerzy Pirowski przedstawiB proponowany porzdek obrad, do ktrego Rada nie wniosBa uwag i w gBosowaniu jawnym jednogBo[nie ZA (13) przyjBa w brzmieniu jak ni|ej: Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocno[ci obrad, przyjcie porzdku obrad. Prezentacja zrealizowanej inwestycji pn. "Przebudowa, rozbudowa, nadbudowa budynku Domu Stra|aka w miejscowo[ci PBwie[ w celu utworzenia centrum dziedzictwa kulturowo - przyrodniczego". Wrczenie dyplomw przez Wjta Gminy Spytkowice i Przewodniczcego Rady Gminy Spytkowice Stypendystom w ramach Gminnego Programu Stypendialnego za wyniki w nauce w I semestrze roku szkolnego 2014/2015. Informacja Wjta Gminy i Komisji Rewizyjnej nt. realizacji podBczeD do sieci kanalizacyjnej budynkw indywidualnych i komunalnych oraz podmiotw gospodarczych - I i II etap kanalizacji. Zamknicie obrad IV- ej sesji. * na posiedzenie przybyli Radni: Marcin Berniak, Zbigniew Malaga. Ad. pkt. 2. Prezentacja zrealizowanej inwestycji pn. "Przebudowa, rozbudowa, nadbudowa budynku Domu Stra|aka w miejscowo[ci PBwie[ w celu utworzenia centrum dziedzictwa kulturowo - przyrodniczego" Przewodniczcy Rady Gminy Jerzy Pirowski poprosiB o zabranie gBosu Wjta Gminy Pana Mariusza Krystiana celem prezentacji zrealizowanego remontu obiektu, na ktrym si znajdujemy. Wjt Gminy Mariusz Krystian przedstawiB prezentacj multimedialn nt. zrealizowanej inwestycji pn. "Przebudowa, rozbudowa, nadbudowa budynku Domu Stra|aka w miejscowo[ci PBwie[ w celu utworzenia centrum dziedzictwa kulturowo - przyrodniczego. Pisemna tre[ prezentacji stanowi zaBcznik do protokoBu. Budynek Domu Stra|aka przed remontem peBniB funkcj: [wietlicy wiejskiej dla dzieci i mBodzie|y, siedziby KoBa GospodyD i Stra|y Po|arnej, miejsca spotkaD SoBtysa, Rady SoBeckiej i MieszkaDcw. Budynek byB parterowy, niepodpiwniczony z kotBowni gazow. Projekt przebudowy wykonaBa: "JT Pracownia Projektowa arch. Justyna TurliDska - Grzny, Nie|ywi 104, 77 - 300 CzBuchw". Warto[ kosztorysu inwestorskiego wyniosBa 640.118,80 zB brutto. Pozwolenie na budow otrzymali[my w dniu 29 pazdziernika 2013 roku. Do przetargu na wykonanie remontu przystpiBo 11-tu oferentw. Ofert z najni|sz cen w wysoko[ci 438.874,80 zB przedstawiBa firma "DUD - BUD" spBka jawna, A. Duda i M. Nosal, 33 - 100 Tarnw, ul. RacBawicka 14. Oferta z najwy|sz cen opiewaBa na kwot 707.219,95 zB. Na remont uzyskali[my dofinansowanie z Programu Rozwoju Obszarw Wiejskich - w ramach dziaBania "Aczy nas rzeka" wdra|anego przez Lokaln Grup DziaBania Stowarzyszenia Dolina Karpia w kwocie 218.230 zB. Umow zawarto w dniu 22 kwietnia 2014 roku, z terminem wykonania zadania na dzieD 31 grudnia 2014 roku. Decyzj o pozwoleniu na u|ytkowanie budynku uzyskali[my w dniu 12 lutego br. W pierwszym etapie dokonano robt rozbirkowych, konieczne byBo rozburzenie dotychczasowej klatki schodowej oraz sanitariatw i wykonanie nowej wraz z wyj[ciem na poddasze. Pomieszczenia stra|y maj odrbne wej[cie do pomieszczeD biurowych oraz wej[cie do boksw gara|owych i wyjazd z gara|u. Odrbne wej[cie jest rwnie| do pomieszczeD KoBa GospodyD na grze wraz z zapleczem magazynowym oraz do pomieszczeD [wietlicy wiejskiej na parterze. CaBkowita powierzchnia zabudowy wynosi 173,95 m2, powierzchnia u|ytkowa to 266,24 m2, a kubatura wynosi 1253,58 m3. Wysoko[ budynku wynosi 9 m, dBugo[ 26 m, a szeroko[ 8 m. Budynek posiada dwie kondygnacje - przyziemn i poddasze oraz pojemnik na nieczysto[ci ciekBe o poj. 9 m3. W ramach inwestycji wykonano nastpujce prace: roboty: rozbirkowe, ziemne, fundamentowe, [ciany stropowe, schody |elbetonowe, podBo|a, posadzki, kominy systemowe, wizb dachow, dach, stolark okienn, drzwiow, wykoDczenia [cian wewntrznych, jednolite ocieplenie i elewacj wraz z tynkiem zewntrznym, instalacj wodno - kanalizacyjn i gazow, przyBcze kanalizacji wraz z szambem, instalacj wodocigow, nawiew w kotBowni, wewntrzn instalacj gazow i wentylacyjn, remont i modernizacj instalacji elektrycznej, monta| instalacji odgromowej i wentylacyjnej, wyposa|enie budynku w stoBy konferencyjne, szafki ubraniowe, krzesBa, regaBy magazynowe, biurka, szafy i regaBy biurowe, kuchnie gazow, lodwk, meble kuchenne. Przy wykonywaniu remontu pojawiaBy si liczne problemy, zwizane przede wszystkim z bBdami projektowymi, ktre byBy znaczne i wymagaBy zmiany pozwolenia na budow. Problem projektowy wynikaB z bBdnej inwentaryzacji obiektu i nie doszacowania okre[lonych robt. Zmian w projekcie po dokonaniu zmian w pozwoleniu na budow dokonywaBa nieodpBatnie ta sama firma, ktra wykonaBa pierwszy projekt. Aby przy budynku umie[ci szambo musieli[my zdemontowa plac zabaw, na co wydaB zgod Urzd MarszaBkowski. Plac zabaw przeniesiemy na inne dziaBki gminne, mamy ju| zgBoszone roboty w tym zakresie. Zgodnie z zaleceniem Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego musimy wykona podjazd dla niepeBnosprawnych, ktrego nie udaBo si wykona przy caBo[ci inwestycji z uwagi na to, |e budynek jest poBo|ony blisko drogi i spadek do drzwi wej[ciowych przekracza maksymalne 8 %, o ktrych mwi przepisy. Musimy to wykona w innym sposb, na co jest potrzebne osobne zgBoszenie robt budowlanych. Inwestycja ta byBa bardzo trudna do realizacji z uwagi na blisko[ - z jednej strony granicy dziaBki prywatnej, nie przekraczajcej 3 m oraz skarpy, a z drugiej strony drogi. SpowodowaBo to, |e mo|liwo[ci rozbudowy tego budynku byBy tylko w gr. W dalszej wypowiedzi podzikowaB za wkBad pracy w realizacj tej inwestycji: organizacjom spoBecznym dziaBajcych w SoBectwie PBwie[ (stra|, KGW, Rada SoBecka), ktre braBy aktywny udziaB w remoncie. Wszystkie kwestie dot. wystroju wewntrznego byBy wykonywane przy wspBpracy z tymi organizacjami, Referatowi Inwestycyjno - Technicznemu, na czele z Kierownikiem Pani Jzef Sieprawsk, ktrzy na bie|co rozwizywali pojawiajce si liczne problemy, Panu Wojciechowi BaBysowi, ktry zajB si pozyskaniem [rodkw zewntrznych na realizacj tej inwestycji. Radny StanisBaw Maslona, a zarazem SoBtys wsi PBwie[ podzikowaB za wkBad pracy w przebudow budynku Domu Stra|aka. Jego remont byB konieczny, gdy| dotychczasowe pomieszczenia byBy zbyt ciasne, czego powodem byBa aktywacja KoBa GospodyD oraz Stra|y Po|arnej. Zwietlica wiejska dla dzieci te| cieszy si du|ym zainteresowaniem. Obecny budynek speBnia wszelkie normy i standardy, na ktre spoBeczeDstwo PBwsi czekaBo tyle lat. PodzikowaB Wjtowi za prowadzenie zrwnowa|onego rozwoju Gminy, w ramach ktrego [rodki nie s przeznaczane tylko na du|e SoBectwa, ale tak|e na te mniejsze, oczywi[cie wedBug potrzeb i mo|liwo[ci. DodaB, |e wszdzie mieszkaj ludzie i wszyscy chc mie zapewnione, choby podstawowe warunki do dziaBania w spoBeczeDstwie. PodzikowaB tak|e Kierownikowi Referatu Inwestycyjno - Technicznego Pani Jzefie Sieprawskiej za "serce" wBo|one w pozytywne zakoDczenie tej inwestycji. DodaB, |e Pani Sieprawska byBa za ka|dym razem w terenie, gdy pojawiaBy si jakie[ problemy, nawet ten najmniejsze. Nastpnie przedstawiciele KoBa GospodyD oraz Stra|y Po|arnej wrczyli w podzikowaniu kwiaty na rce Wjta Gminy oraz Kierownika Referatu Inwestycyjno - Technicznego. Przewodniczcy Rady Gminy Jerzy Pirowski poinformowaB, |e w zaBo|eniach do realizacji inwestycji na pocztku pierwszej kadencji Wjta Gminy priorytetem byBo pozyskanie [rodkw unijnych na inwestycje, bez wzgldu na to ktrej miejscowo[ci dotyczyBy. W poprzedniej kadencji wszystkie miejscowo[ci byBy dostrzegane, a ka|dego soBectwo otrzymywaBo [rodki rwno i sprawiedliwie. PrzyBczenie SoBectwa PBwie[ do Gminy Spytkowice odbyBo si w roku 2007. PBwie[ liczy 529 MieszkaDcw, a wspBczynnik powierzchniowy stosowany w wyborach na radnych wynosi dla PBwsi ok. 0,6, a np. w przypadku SoBectwa Bachowice wynosi powy|ej 1, 2. Powstanie tej inwestycji jest zasBug Wjta Gminy Spytkowice, ktry jak tylko pojawiBa si mo|liwo[ci pozyskania [rodkw unijnych zaraz podjB stosowne dziaBania w celu ich pozyskania. Wjt czynnie zabiegaB tak|e o reaktywacj Stra|y Po|arnej oraz KoBa GospodyD wiejskich. Poprzednia Pani Wjt rwnie| byBa przychylna dla miejscowo[ci PBwie[, bo np. remont drg zostaB w caBo[ci wykonany w cigu 8 lat przyBczenia PBwsi do Gminy Spytkowice, co potwierdziB Radny StanisBaw Ma[lona na jednym z posiedzeD Komisji Rady Gminy. Kolejn inwestycj, ktra bdzie realizowana w PBwsi, na co s zabezpieczone [rodki w bud|ecie jest wykonanie zaplecza sportowego na stadionie. Wyremontowany budynek Domu Stra|aka jest wykonany na miar XXI wieku, jak na wielko[ SoBectwa PBwie[. ZBo|yB gratulacje dla tych, ktrzy przyczynili si do wykonania tej wa|nej inwestycji oraz dla tych, ktrym ten budynek bdzie sBu|yB przez dBugie lata. Od spoBeczeDstwa PBwsi i organizacji spoBecznych nale|y oczekiwa, |e wykorzystaj ten budynek w nale|yty sposb oraz w miar potrzeb. Przewodniczcy znajc czBonkw Stra|y oraz KoBa GospodyD PBwsi jest pewny co do tego, |e budynek ten bdzie efektywnie wykorzystany. DodaB, |e realizacja inwestycji w maBych miejscowo[ciach odbywaBa si czsto kosztem du|ych miejscowo[ci, w r|nych konfiguracjach, o czym mniejsze miejscowo[ci winni pamita. Ad. pkt. 3. Wrczenie dyplomw przez Wjta Gminy Spytkowice i Przewodniczcego Rady Gminy Spytkowice Stypendystom w ramach Gminnego Programu Stypendialnego za wyniki w nauce w I semestrze roku szkolnego 2014/2015 Wjt Gminy Mariusz Krystian przypomniaB, |e w dniu 11 listopada 2014 roku na uroczystej sesji Rady Gminy z okazji Zwita NiepodlegBo[ci zostaBa podjta uchwaBa w sprawie: Gminnego Programu Stypendialnego. W uchwale zawarto zapis, |e ka|dy uczeD szkoBy podstawowej i gimnazjum otrzyma ufundowane przez Gmin Spytkowice stypendium finansowe w wysoko[ci 500 zB na ka|dy semestr za osignicie okre[lonego puBapu [redniej (5,2 - gimnazjum, 5,3 - szkoBa podstawowa). Po dokonaniu klasyfikacji za pierwszy semestr roku szkolnego 2014/ 2015 ze szkB na terenie Gminy do stypendum zakwalifikowali si: PaweB Sieprawski - uczeD klasy III Gimnazjum w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Bachowicach, ktry osignB [redni 5,21, wychowawca: Maria KozioB Gawda, rodzice Alina i Adam Sieprawscy, Gabriela {muda - uczennica klasy V SzkoBy Podstawowej w Miejscu, ktra osignBa [redni 5,33, wychowawca: Aneta Dudek, rodzice Sabina i WiesBaw {muda. W dalszej kolejno[ci nastpiBo wrczenie stypendystom przez: - Wjta Gminy, - Przewodniczcego Rady Gminy, - Radnych: Gra|yn StaDczyk i Lucyn Kozak dyplomw honorowych, czekw na kwot 500 zB oraz pakietw promocyjnych Gminy Spytkowice oraz wykonano pamitkowe zdjcia.. Wjt Gminy Mariusz Krystian poinformowaB, |e po dokonaniu koDcowej klasyfikacji rocznej oraz analizie ilo[ci uczniw i stypendystw ewentualn kwesti do modyfikacji mo|e by wysoko[ koniecznej do uzyskania [redniej ocen. DodaB, |e stypendium nie powinno by masowe i powszechne, ale z drugiej strony winno by dostpne. Kwestia ta zostanie przeanalizowana wsplnie z Rad Gminy i Dyrektorami SzkB po zakoDczeniu roku szkolnego. Przewodniczcy Rady Gminy Jerzy Pirowski pogratulowaB uczniom, wychowawcom, rodzicom i dyrektorom szkB. To, |e dzieci si rodz zdolne, to wiemy wszyscy, trzeba jednak te brylanty jeszcze odpowiednio oszlifowa, aby bByszczaBy. Nastpnie Przewodniczcy Rady Gminy ogBosiB 15 minut przerwy w trakcie, ktrej uczestniczy sesji zapoznali si szczegBowo z zakresem wykonanych prac remontowych poprzez zwiedzenie poszczeglnych pomieszczeD budynku Domu Stra|aka. Po przerwie: Ad. pkt. 4. Informacja Wjta Gminy i Komisji Rewizyjnej nt. realizacji podBczeD do sieci kanalizacyjnej budynkw indywidualnych i komunalnych oraz podmiotw gospodarczych - I i II etap kanalizacji Przewodniczcy Rady Gminy Jerzy Pirowski poprosiB o zabranie gBosu Wjta Gminy Pana Mariusza Krystiana, a nastpnie Przewodniczcego Komisji Rewizyjnej Pana StanisBawa Ma[lon i przedstawienie informacji. Wjt Gminy Mariusz Krystian poinformowaB, |e biorc pod uwag rzeczywisto[ z jak si borykaj Gminy prowadzce proces kanalizacji, to w naszej gminie realizacja podBczeD budynkw do sieci jest na wysokim poziomie tj. 83%. W ramach etapu I winno by podBczonych ogBem 308 budynkw, w tym: - budynkw jednorodzinnych 300, - budynkw komunalnych 1, - podmiotw gospodarczych 7, W ramach etapu II winno by podBczonych ogBem 389 budynkw, w tym: - budynkw jednorodzinnych 351, - budynkw komunalnych 7, - podmiotw gospodarczych 31, OgBem w ramach I i II etapu winno zosta podBczonych 697 budynkw. W ramach etapu I podBczono ogBem 274 budynkw, w tym: - budynkw jednorodzinnych 266, - budynkw komunalnych 1, - podmiotw gospodarczych 7, W ramach etapu II podBczono dotychczas ogBem 288 budynkw, w tym: - budynkw jednorodzinnych 267, - budynkw komunalnych 7, - podmiotw gospodarczych 14, OgBem w ramach I i II etapu podBczono 562 budynkw. W ramach I etapu do podBczenia pozostaBy 34 budynki, z czego: 5 budynkw jest niezamieszkaBych, 6 budynkw nie ma technicznej mo|liwo[ci podBczenia do sieci. W ramach II etapu do podBczenia pozostaBo 101 budynkw, z czego: 11 gospodarstw domowych jest niezamieszkaBych, w 3 budynkach nie jest prowadzona dziaBalno[ gospodarcza, 10 gospodarstw domowych i 6 budynkw gospodarczych nie ma technicznej mo|liwo[ci podBczenia do sieci. W ramach tego etapu pozostaBy do podBczenia 63 budynki gospodarcze majce tak mo|liwo[ oraz 7 podmiotw gospodarczych. Oglna liczba budynkw pozostaBych (mo|liwych do podBczenia) w ramach I i II etapu wynosi 93. W roku 2014 w ramach I etatu przyjto na oczyszczalni ok. 27.000 m3, a w ramach drugiego etapu 8.500 m3. Ta .4DHJ`b4 : ^ z P V l tv\^`xs hbm\hbm56]hbm6CJ\]aJh;X5\aJh;Xh$E56\aJh;Xh$E5\aJ hbm\aJhbm56]aJ h$EH* hbmH* hbm5\ h[5\ h$E5\ h;X5\ hbm6 h$E5 hbm5hbmhOh$E,6: P R V ,Jv^` $ & F*$a$gd $ & F*$a$gd $ & F*$a$gd  & F*$gd $a$ $@&a$gd+x@&gd+x$a$  @&gd+x$"BXb~ `n 8| *NPxB¼­­šzz¼szih$Eh$E56 h$E>*aJh$Eh$E>*aJh$Ehbm>*aJh;Xh;X6]aJ h;X>*aJh$EPJaJnHtHh$Eh$EPJaJnHtH h$EaJh$Eh$EaJhbmCJaJhbm hbmCJ\hbm56\]hbm56\ hbm\ hbm5 h;X5(.:|~  \^N0 gd;X $a$gd $a$gd$E $ & F *$^a$gd $a$gd[B"&VZ\^ L.0pN P !!!f"h""""" #L#R#X#p#r#<$z$$$%ɷxxxxxxxxh{J5\aJhKQl5\aJhff5\aJh? 5\aJh1%5\aJh5P5\aJh$5\aJh;X5\aJh 5\aJh;Xh;X5\aJh;Xh;X6]aJ h$E>*aJ h$E\] hKQl\]h$Eh$E\]/0P !h""r#$%&'>(+--R..@///b0 $ & Fa$gd  $a$gdh_ $a$gd1 $a$gdsh gdKQl $a$gd s $ & Fa$gd   & Fgd %%%%&&&&''' '"'V'X't'x'''''<(( )z)|)~))) **J****+J+++++,,\,^,,,,,- ----6-x-實ʦ妯ܦܯ寜ʓʓhkW5\aJh s5H*\aJh15\aJh s5\aJhah5\aJh^ 5\aJhb 5\aJhj 5\aJhsh5\aJhKQl5\aJh{J5\aJhff5\aJ7x-----../$0&0`08333`4b444455555 6F6Z666667\78899:(::::;;x;z;D<V<X<Z<<<<h=ɮɮɮɓh1O5\aJh~5\aJh^ 5\aJh1%5\aJh5\aJhJ0U5\aJh1 5\aJhKQl5\aJh15\aJhh_5\aJhkW5H*\aJhkW5\aJhUM5\aJ4b0161^112v236d8z;j=>?@AAdDGHII&K(K gd;X $a$gdKQl gdj $ & Fa$gd  $a$gdS $a$gd1% $ & Fa$gd h=j=t>x>>>???v@@@LAAAA:BTBrBtBTCCbDdD*E@E(FFF2GrGGGH$HHHHHIII&K(Kphh56\]aJh5\aJh ]5\aJhMw5\aJh1%5\aJh^a5\aJh5\aJhh6]aJhKQl5\aJhiD5\aJh15\aJhb 5\aJh155\aJhKu5\aJh s5\aJ+(K*K,K"MN:R:T`UdWZZZ\\\`aabTcVcc $^a$gdv  & F gd  $a$gdv  $a$gd`Q" gd  $a$gdKQl $a$gdG gd(K*K,K~KKKKK M"MNNXQQQQQQQQQRR8RNSSSS"T6T8T|TTTTTTTUż}t}}kbkh ]5\aJhs5\aJhG5\aJhn5\aJh1%5\aJh5\aJhF<5\aJhKQl5\aJhC5\aJhC'5\aJh[[%5\aJ h[[%\]h[[%h[[%5] h[[%5]h$Eh\]hh6\ h[[%>*aJ h>*aJ&UZU^U`UbWdWXXX YZ[[.\V\\\\ ]"]] ^&^(^___``a(aaaʷ|||s|sjaXaTho`h_5\aJho`5\aJhD5\aJhR<5\aJh\5\aJhDhD5\aJh\hD6]aJh\hD6>*]aJ h$E>*aJ h$EaJh$Eh$E>*aJh1%5\aJh`Q"5\aJhKQl5\aJh 5\aJhL5\aJh ]5\aJhs5\aJanbbbRcTcVccccccc$d4dddd&e*eDeJepeeefffffg2g4g:ggg$hhJi8jöööö|unugn huf5\ h5\ hU5\ hUF?5\hUF?hUF?5\hvhv5\ h1*)6] hRt6] hv6]hv56\]hvh1*)56\]hvh_56\]h_5\aJhDh_hD5\aJh_h_5\aJh_ h;XhD'c&ddd&eFeeeefff:j*aJh$Eh$EPJaJnHtHh$EPJaJnHtHh$Eh$E>*PJaJnHtHh$Eh$E>*aJ h>*aJhKQl56\]aJh56\]aJh`Q"h56\]aJh`Q"h6]aJh5\aJ hKQl5] h5]h$Eh\]hh6\ h1*)6]hUF?h1*)5\pVpXpjpXqfqqqqqqqrr@rrrrrjslsssss*t,tftrttttttu uuuuuuvvvvVvv~hYh5\aJh1h15\aJ hu >*aJ hu 5\ hYh5\ hL!5\ h15\hvhj05\ hj06]h*5h$E>*aJ hUM\]h*5h$E\]h*5h*5\]h*5h*56\h*5h*556.qqjss8tzttLuuuvvwbwwwvxxxByy0zvzzz{ $ & F a$gd  $a$gd} gdu  gdYh gd1 gdj0 $a$gdL! vvvvvvvvwTwVw\wwwwwwxxxx0y8yBy\yyyyyyzz { {8{{ȾypdpdphK{hR8C5\aJhR8C5\aJhK{hK{5\aJ hL!aJhK{5\aJhYh5\aJh1hYh5\aJ hu 5\ hL!5\ hYh5\hL!hu 5\hL!hYh5\hL!hL!aJ h*5>*aJh1h15\aJhUM5\aJh15\aJ#z{{R|$}~~|XJLN$ ~n $a$gdZYU gdvI gdh< $a$gd  $a$gdUM $a$gd} $ & F a$gd {{$}}~~~~~~~dfp4JLNdv̭"6F|ĻĵлЩлББЈvvh}5\aJh=5\aJhU}5\aJhI5\aJUhh/hh/5H*\aJhh/hh/5\aJ hL!aJhL!5\aJh1hh/5\aJhh/5\aJhO5\aJhR8ChR8C5\aJhR8C5\aJh-5\aJ,ilo[ bdzie ulegaBa zwikszeniu, a w peBni miarodajny obraz bdzie po roku 2016, gdy| caBy czas MieszkaDcy dokonuj podBczeD do sieci. Wsplnie z Referatem Gruntw i Ochrony Zrodowiska oraz Gminnym ZakBadem UsBug Wodnych podjli[my akcj informacyjn nt. konieczno[ci dokonania podBczenia do sieci kanalizacyjnej. Do ka|dego gospodarstwa zostaBa wysBana pisemna informacja przedstawiajca zasady, warunki i wszystkie mo|liwo[ci i sposoby wykonania przyBcza do sieci. PodBczenia mo|na dokona we wBasnym zakresie, poprzez zlecenie zadania Gminnemu ZakBadowi UsBug Wodnych lub samodzielny zakup materiaB, a roboty ziemne wykona GZUW. W ka|dym z tych przypadkw odbioru przyBcza dokonuje GZUW. Wykonana musi by rwnie| inwentaryzacja geodezyjna, powykonawcza, co nie jest zbyt kosztowym wydatkiem. ByBy w tym zakresie pytania na zebraniu wiejskim w Spytkowicach, ktre byBy szczegBowo wyja[niane. Wjt oraz pracownicy GZUW zdaj sobie spraw z tego, |e wykonanie przyBcza nie jest tanie. W zwizku z tym w poBowie roku 2014 dali[my bardzo dBugi termin do koDca 2014 roku na wykonanie przyBcza. W zdecydowanej wikszo[ci MieszkaDcy dostosowali si do wyznaczonego terminu. Do tych MieszkaDcw, ktrzy nie podBczyli si do sieci zostanie wystosowane drugie wezwanie w tym zakresie z wyznaczeniem dodatkowego terminu przyBczenia si do sieci. Dopiero po upBywie terminu dodatkowego zostanie wszczte postpowanie administracyjne wobec tych, ktrzy nie wykonali podBczenia. Postpowanie administracyjne musimy prowadzi bardzo uwa|nie, aby wzgldy formalne nie zadecydowaBy o tym, |e decyzje Gminy zostan uchylone przez Samorzdowe Kolegium OdwoBawcze, czy Wojewdzki Sd Administracyjny. Trzeba te| zaznaczy, |e jest niewielka grupa MieszkaDcw, ktrych sytuacja |yciowa i finansowa nie pozwoli na samodzielne sfinansowanie procesu kanalizacyjnego. W tym zakresie do dziaBania zostanie zaanga|owany Gminny O[rodek Pomocy SpoBecznej. DodaB, |e ok. 20 budynkw, ktre nie zostaBy podBczone w ramach I etapu, a maj tak mo|liwo[ bd mie realizowane przyBcza w ramach zasad obowizujcych w etapie II, a nie wedBug zasad z etapu I, gdzie byBy spisywane umowy itd. W poprzednich kadencjach zostaBy podjte pewne decyzje, a ze wzgldu na cigBo[ wBadzy obecny Wjt jest sukcesorem tych decyzji. Bdziemy wymaga od wBa[cicieli nieruchomo[ci, aby zrealizowali obowizek przyBczenia do sieci, gdy| jest to bardzo istotne, bo nie po to budowali[my sie, aby byBa zakopana w ziemi, tylko po to, aby MieszkaDcy mogli z niej korzysta. StwierdziB, |e wynik 83 % skanalizowania, zwBaszcza w kontek[cie II etapu jest wynikiem dobrym. PrzypomniaB, |e od wydania pozwolenia na u|ytkowanie sieci kanalizacyjnej w ramach II etapu nie minB jeszcze rok. Do uwag Komisji Rewizyjnej, ktra dokonaBa kontroli tego tematu Wjt odniesie si, jak co roku w zbiorczej - rocznej informacji o realizacji wnioskw z posiedzeD Komisji Rewizyjnej. Przewodniczcy Komisji Rewizyjnej Radny StanisBawa Ma[lona przedstawiB informacj Komisji Rewizyjnej nt. realizacji podBczeD do sieci kanalizacyjnej budynkw indywidualnych i komunalnych oraz podmiotw gospodarczych - I i II etap kanalizacji. Pisemna tre[ informacji stanowi zaBcznik do protokoBu. Przewodniczcy Rady Gminy Jerzy Pirowski poinformowaB, |e w swoim wystpieniu bdzie przemawiaB, jako Radny Rady Gminy, a nie Przewodniczcy w zwizku z czym zdjB insygnia - BaDcuch Przewodniczcego. Postpuje tak dlatego, |e powiedziano Mu, i| jako Przewodniczcy nic nie mo|e wic chce wystpi, jako Radny. PoinformowaB, |e nie wnosi uwag do przedstawionej informacji w tym temacie przez Wjta oraz do informacji Przewodniczcego Komisji Rewizyjnej. ZgBasza jednak uwagi, co do sposobu przeprowadzenia przez Komisj Rewizyjn kontroli realizacji podBczeD do sieci kanalizacyjnej, ktrej nie mo|na nazwa kontrol. 83 % zrealizowanych podBczeD kanalizacyjnych jest wynikiem zadowalajcym. Dane przedstawione Komisji Rewizyjnej w formie tabel w informacji Kierownika Gminnego ZakBadu UsBug Wodnych s czytelne i jasno odzwierciedlaj aktualny stan procesu kanalizacji Gminy. StwierdziB, |e w temacie tym nale|y dokona wyraznego rozgraniczenia na etap I i etap II. Co do realizacji etapu II Przewodniczcy nie wnosi uwag, gdy| zostaB on przeprowadzony sprawnie. StwierdziB, |e analizy wymaga temat podBczeD w etapie I. W dalszej kolejno[ci przedstawiB kserokopi wystpieD pokontrolnych Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie po przeprowadzonej w 2014 roku kompleksowej kontroli w Urzdzie Gminy. ZaznaczyB, |e z wystpieniami w stosownym czasie zostaB zapoznany Przewodniczcy Komisji Rewizyjnej, co potwierdza Jego wBasnorczny podpis na tym dokumencie. W wystpieniu tym zostaBa opisana przez RIO nieprawidBowo[ dot. "zawierania w latach 2004 - 2006 przez Gmin Spytkowice umw cywilnych z wBa[cicielami nieruchomo[ci dot. m.in. ustalania zasad zwrotu przez nich kosztw poniesionych przez Gmin przy budowie sieci kanalizacji [ciekowej w Spytkowicach, co stanowiBo naruszenie przepisu art. 15 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wod i zbiorowym odprowadzeniu [ciekw. Przepis powy|szy stanowiB, |e na osobie podBczajcej si do sieci kanalizacyjnej spoczywaB obowizek finansowania wyBcznie budowy przyBcza, a nie sieci kanalizacyjnej." Z wystpieD RIO wynika, |e osob odpowiedzialn za powstanie nieprawidBowo[ci jest byBa Wjt Gminy. W dalszej wypowiedzi poinformowaB, |e w kwestii tej pisaB w imieniu Pana Adama Chodackiego skargi, ktre nie zostaBy potwierdzone. KBania si tutaj to, co zostaBo po drodze zignorowane, ale ignorancji jest wiele i byBo wiele. W dalszej tre[ci wystpieD RIO jest napisane, |e obecny Wjt Gminy jest zobowizany do naprawienia tych spraw. Nie zgodziB si, ze stwierdzeniem Wjta, i| w odniesieniu do etapu I nale|y stosowa te same uwarunkowania, co do etapu II. W odniesieniu do wBa[cicieli 23 budynkw nie podBczonych do sieci w przysiBkach Przewz i Kpki, co byBo realizowane w kadencji 2006 - 2010 do tej pory nie wydano ani jednej decyzji administracyjnej. Kontrola Komisji Rewizyjnej winna pokaza wiele spraw i przepisw prawnych, ktre obowizuj. Komisja Rewizyjna nie przeprowadza kontroli, tylko dokonuje analizy dokumentw. Z protokoBu Komisji Rewizyjnej przytoczyB pytanie Przewodniczcego Komisji do Kierownika Gminnego ZakBadu UsBug Wodnych - "jakie dziaBania i w jakim terminie Kierownik zamierza podj celem wyegzekwowania podBczenia si do sieci kanalizacyjnej tych MieszkaDcw, ktrzy tego nie uczynili?". StwierdziB, |e gdyby byB na miejscu Kierownika GZUW, to odpowiedziaBby "co Pana to obchodzi, co konia obchodzi, gdy si wz przewraca". Kierownik GZUW odpowiedziaBa kulturalnie, |e: "w dalszym etapie bd wydawane decyzje administracyjne". Nastpnie zapytaB, czy Kierownik GZUW jest upowa|niony do wydawania decyzji administracyjnych, bo przypuszcza, |e nie. W dalszej wypowiedzi przytoczyB przepisy: ustawy z dnia 13 wrze[nia 1996 roku o utrzymaniu w czysto[ci i porzdku w gminach, w ktrej rozdziaB I art. 1 okre[la zadania gminy oraz obowizki wBa[cicieli nieruchomo[ci. W rozdziale II art. 3 pkt. 3 ustawy s zapisy mwice o tym, |e "gminy prowadz ewidencj zbiornikw bezodpBywowych, przydomowych oczyszczalni i umw na odbieranie odpadw komunalnych od wBa[cicieli nieruchomo[ci". StwierdziB, |e ile zu|ywamy wody w danym gospodarstwie, tyle powinni[my odprowadzi [ciekw, ktre nie mog by gdzie indziej upBynnione, ustawy prawo wodne - rozdziaB III Ochrona Wd - rozdziaB I art. 39 pkt. 1 - "zabrania si wprowadzania [ciekw bezpo[rednio do wd podziemnych, powierzchniowych i ziemnych". W art. 40 jest natomiast zapis, |e "zabrania si wprowadzania do wd odpadw zwierzcych". StwierdziB, |e musi przytoczy obowizki wBa[cicieli w zakresie przyBczenia si do kanalizacji po to aby Ci, ktrzy bd si tym tematem zajmowali wiedzieli, gdzie szuka. Nie tylko pracownik, ale ka|dy spoBecznik, ktry si zobowizaB w imieniu spoBeczno[ci co[ realizowa winien mie okre[lon wiedz. Je|eli si stosownej wiedzy nie ma, to s ksi|ki, czy wydania naukowe. Nastpnie przedstawiB obowizki wBa[cicieli w zakresie przyBczenia si do kanalizacji, zgodnie z art. 5 pkt. 2 ustawy prawo wodne: przyBczenie nieruchomo[ci do istniejcej sieci kanalizacyjnej lub w przypadku, gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona wyposa|enie nieruchomo[ci w zbiornik bezodpBywowy nieczysto[ci ciekBych lub w przydomow oczyszczalni [ciekw speBniajc wymagania okre[lone w przepisach odrbnych. PrzyBczenie do sieci kanalizacyjnej nie jest obowizkowe, ale trzeba speBni okre[lone wymogi, przyBcza powinny by ju| bezwzgldnie zrealizowane, zgodnie z art. 43 konieczne jest utworzenie aglomeracji, co ju| Rada Gminy uczyniBa, a Wjt to realizuje. Radny ma te| wtpliwo[ci, co do wniosku Komisji Rewizyjnej, |e: "w miesicu styczniu 2016 r. dokona ponownej kontroli niniejszego tematu pod wzgldem ilo[ci podBczeD oraz dziaBaD podjtych przez Wjta Gminy oraz Kierownika Gminnego ZakBadu UsBug Wodnych w zakresie wyegzekwowania podBczenia si do sieci kanalizacyjnej tych MieszkaDcw, ktrzy tego nie uczynili w wyznaczonym terminie tj. do dnia 31 grudnia 2014 roku". StwierdziB, |e mo|na potraktowa to jak powiedzenie: "znw za rok matura", a takie podej[cie powoduje, |e temat jest latami niezrealizowany. Radny porusza ten temat dlatego, |e jest pytany przez MieszkaDcw, dlaczego kto[ jest niepodBczony, a on musiaB si podBczy. UznaB, |e raz na zawsze trzeba z tym tematem skoDczy tj.: albo si Mieszkaniec przyBcza, albo montuje przydomow oczyszczalni, ale ma oczyszczalnia bezodpBywow i odprowadza tyle [ciekw, ile wpBynBo wody. Jest to "[wity" obowizek wBa[ciciela nieruchomo[ci, a obowizkiem Gminy jest egzekwowanie tych spraw. ZwrciB si do Przewodniczcego Komisji Rewizyjnej, aby przy kontroli Komisja Rewizyjna dokonywaBa wgldu w zakresy czynno[ci pracownikw, gdy| stanowisko Wjtw jest zmienne, a pracownicy pozostaj i dalej pracuj. Radny nie wszedB do Rady po to, aby zajmowa okre[lone stanowisko tylko po to, aby co[ zrobi dla spoBeczeDstwa. Interesuje Go tylko to, nie stosuje |adnej prywaty, jak to powiedziano w pewnym momencie. StwierdziB, |e naruszanie prawa jest karalne, a niewiedza nie zwalnia z odpowiedzialno[ci. Nastpnie poinformowaB, |e w dalszej wypowiedzi bdzie przemawiaB, jako Przewodniczcy Rady Gminy w zwizku z czym naBo|yB insygnia - BaDcuch Przewodniczcego. Radny Powiatowy Ryszard Mrz poinformowaB, |e prawo stanowi tak, |e Radny wybrany na Przewodniczcego Rady Gminy zawsze jest Przewodniczcym - czy z BaDcuchem, czy bez. Przewodniczcy Rady Gminy Jerzy Pirowski poinformowaB, |e oprcz Radnego jest dodatkowo Przewodniczcym. DodaB, |e mo|emy si sprzecza, ale ka|dy powinien wiedzie, co do niego nale|y. Przewodniczcy Komisji Rewizyjnej Radny StanisBawa Ma[lona w odniesieniu do wypowiedzi Przewodniczcego Jerzego Pirowskiego stwierdziB, |e jest Przewodniczcym Komisji, ktra w okre[lonym skBadzie dokonuje kontroli poszczeglnych zagadnieD. UznaB, |e Przewodniczcemu Rady Gminy pomyliBy si daty i kadencje. ZaznaczyB, |e w kadencji 2006 - 2010 Pan Jerzy Pirowski byB czBonkiem Komisji Rewizyjnej, ktrej przewodniczyB obecny Wjt Pan Mariusz Krystian. PadBo tutaj pod adresem Radnego kilka zarzutw, ktre chce wyja[ni. Nigdy nie byB Policjantem, nie pracowaB w |adnych sBu|bach i nie zamierza donosi do Prokuratury na swoj Gmin. Gdyby miaB to zrobi, to wolaBby zrezygnowa ze wszystkiego. W przeciwieDstwie do Przewodniczcego Rady Gminy Radny nie bdzie robiB doniesieD do Prokuratury na wBasn Gmin. Je[li miaBby to zrobi, to zrezygnuje z peBnienia funkcji Radnego. Jako czBonek Komisji Rewizyjnej w latach 2006 - 2010 obecny Przewodniczcy Rady Gminy miaB wszelkie mo|liwo[ci prawne ku temu, aby realizowa i zaBatwi w odpowiednim czasie sprawy podBczeD do kanalizacji w ramach etapu I. PrzypomniaB, |e swego czasu - w poprzedniej kadencji Przewodniczcy Rady Gminy poleciB Komisji Rewizyjnej kontrol inkasentw opBaty targowej - kazaB za inkasentami chodzi, co niektrzy tu obecni mog to potwierdzi. StwierdziB, |e Przewodniczcy lubi zaBatwia niektre rzeczy cudzymi rkami. Prosi te|, aby nie zarzuca Mu, |e nie wie o czym mwi, a wystpienia pokontrolne Regionalnej Izby Obrachunkowej przeczytaB, podpisaB i dokBadnie o nich wie. MiaB nadziej, |e dzisiejsza sesja w PBwsi bdzie miaBa charakter uroczysty, ale Przewodnicz pewnie specjalnie ten temat dzisiaj poruszyB. Przewodniczcy Rady Gminy Jerzy Pirowski poinformowaB, |e odpowiada w tej wypowiedzi, jako Przewodniczcy. PoinformowaB, |e to gdzie pracowaB i to co robi nie jest |adn tajemnic, a je|eli chodzi o Prokuratur, to prosi o dowody - o tre[ci donosw. Je[li si wypowiada pewne sBowa, to trzeba mie na to dowody, a nie zakuluarowe sprawy. W sprawie inkasentw Pan Wjt wie o co chodziBo i wcale nie o to, aby za inkasentem chodzi tylko przanalziwa, jakie s wpBywy z opBaty targowej, czego Przewodniczcy Komisji Rewizyjnej nie uczyniB. Radny Maslona byB ostatnio na tym samym szkoleniu, co Przewodniczcy wic powinien dokBadne wiedzie co nale|y do Jego obowizkw, tak jak Przewodniczcy Rady wie, co nale|y do Jego obowizkw. Nie chodzi o to, aby kogo[ uczy tylko o to, |eby wiedzie, co nale|y robi. To wBa[nie Radny Ma[lona ma inklinacj zaBatwiana spraw cudzymi rkami. Prawd jest, |e wsplnie z obecnym Wjtem byB w kadencji 2006 - 2010 w skaldzie Komisji Rewizyjnej. Jednak wwczas nie byBo na ten temat |adnej analizy i kontroli, gdy| temat byB dopiero realizowany. Dlatego prosi Przewodniczcego Komisji Rewizyjnej, aby si douczyB, doczytaB by wiedziaB, co wypowiada. StwierdziB, |e kultur i inteligencj albo si ma, albo si nie ma, a wiedz si zdobywa. Przewodniczcy poruszyB to, co miaB obowizek przedstawi, jako Radny, a Radny Ma[lona zawsze wychodzi z jakimi[ inklinacjami, a to nie jest pierwszy raz, co jest zapisane szczegBowo w protokoBach. Nastpnie poinformowaB, |e w dniu 14 marca br. planowane jest szkolenie dla Radnych nt. praw i obowizkw Radnego oraz finansowcw Gminy, ktre odbdzie si wsplnie z Gmin Brzeznica. O szczegBach Radni zostan poinformowani przez Inspektora ds. Rady Gminy w stosownym terminie. Rada przyjBa informacj bez gBosowania. Ad. pkt. 5. Zamknicie obrad IV- ej sesji Przewodniczcy Rady Gminy Jerzy Pirowski wobec wyczerpania dyskusji podzikowaB wszystkim za udziaB w sesji i zamknB obrady IV - ej sesji Rady Gminy. Przewodniczcy Rady mgr in|. Jerzy Pirowski Protokolant: Katarzyna Odrzywolska (zapis dzwikowy)        PAGE 10 LN޲"$H6 Vܷ޷,lz|HLPdr~ʋʂhQ-5\aJh5\aJh8J5\aJh&|5\aJh1%5\aJhUM5\aJh-5\aJhh<5\aJhL!5\aJhH5\aJhI5\aJh}5\aJhz6d5\aJh}5\aJ0"$:LN"нҽ,XZr~.\^n frʸ屧xhhvhv5PJaJnHtHhvhv5] hv5]hvhQ-5]hvhzw5]hvhvI6\hvhQ-6\ hQ-\]hv5\aJhzw5\aJh$<5\aJhUM5\aJhL!5\aJhQ-5\aJh5\aJhvI5\aJ% ` ~r@BʐpaRphZYU5PJ\aJnHtHhi"5PJ\aJnHtH"hi"hi"5PJ\aJnHtH hZYU5] hi"5] hU~65] h1%5] hG5] hk5]hkhk5]h*5hqIz6\hqIzhqIz6\ hqIz5] hv5]hvhv5aJhvhv5PJaJnHtHhv5PJaJnHtH^`.BDZln$XZ\ĵėĦyjyjy[y[L[[h}5PJ\aJnHtHhg5PJ\aJnHtHh({5PJ\aJnHtHhC|N5PJ\aJnHtHh1%5PJ\aJnHtHhZYU5PJ\aJnHtHhs25PJ\aJnHtHhU~65PJ\aJnHtHh5PJ\aJnHtHh5PJ\aJnHtHhi"5PJ\aJnHtHhNL(5PJ\aJnHtHn$Zjv^Z $a$gdd $*$a$gdfQ  & F gd $ & F a$gd  $a$gdZYU $ & F a$gd  gd7 $a$gd} $a$gdU~68b.J`r\pjlIJģvle^WPI hb5aJ hM 5aJ hU~65aJ h!3l5aJ hg0s5aJhwhw5\hg0s5PJ\aJnHtHh1%5PJ\aJnHtHhg5PJ\aJnHtHhw5PJ\aJnHtH"hw56PJ\]aJnHtH(h}h}56PJ\]aJnHtH"h}56PJ\]aJnHtH(h}hg56PJ\]aJnHtH.Xln^,LNR "<tvBn&κܭܙܒ}}tkthZYU5\aJhH|5\aJh75\aJh7h75\aJ h75aJ hB!5aJhU~6hB!56]aJhU~6hM56]aJhU~6h856]aJ hM5aJ h85aJ h$65aJ hU~65aJ hNL(5aJ hb5aJ h!3l5aJ hM 5aJ(&*@Nbdz| *,.BD"RlĻיִﻝzsle hQ5aJ h-5aJ h>P$5aJ hd5aJhZYUh>P$56]aJhZYUhU~656\]aJhZYUhb*56\]aJhZYUhH|56\]aJhb*5\aJhH|hH|5aJhU-5\aJhU~65\aJhU~6hH|56\]aJhH|5\aJ hH|5aJ$l\^ P88(> VXZnpꩢꩢxhlhl5aJhZYU5\aJhN95\aJ hl5aJ hG5aJ hN95aJ h,5aJ hL!5aJhQ5\aJ hQ5aJ h-5aJ hs5aJ h"5aJ hU~65aJ hU-5aJ hZYU5aJ h>P$5aJ h:5aJ/ V D>V "(:<DJ ^˿}}}vlve_ hGaJ hG5]hGhG5] hG6\huq5\aJhO5\aJh=5\aJhd5\aJhfQ5\aJhfQhl5\aJhl5\aJhlhl5\aJhlhlPJnHtHhl6PJ]nHtHhlhl6PJ]nHtH hlhlhd%<$&J     "$*$a$   !gdR $ !a$gdn $a$gdn $a$gd1% gdG $a$gddX"$&xzNhPpZ|NXdrùס嫐{ttt hn5] hM5] h5] h1%5] h\)5]hvhG5]hvhG6\ h v<5] hd5]hkhG5]h*5hG6\hqIzhG6\ hG\] hUM5] hG5]hGhG5]hGhG6\-r<LNb~ "Jl  `      D R l   * @     ^    L N f   <H,4^Zj¸ֱֱ hd5]hkhc4 5]h*5hc4 6\hqIzhc4 6\ hc4 5] hK5] hR5] h1%5] hn5] h5]F:tBDv^tx (*,.4FFX(68T^`",F "6: hbm5>* h$E5>* hn|5>* h$E>*aJh7h$E5aJh$Eh$EaJ h7?'aJ hg5] h7?'5] h 5] h_c5] h1%5] hd5] hR5];:`bzZz|t0248:>@DFJLPRVX\^jlprvxzĿwhO0JmHnHu h'BB0Jjh'BB0JUh'BBjh'BBUh jh Uhbm hgCJ hbmCJ hbm6 hbm5 h9K5 h$E5] hbm5] hbm]hbm56\aJhbm56\h$E5>*aJhbm5>*aJ'"z|26^ @&^gd+x  ^$ a$ $*$@&a$gd+x68<>BDHJNPTVXZ\tvxz/ 01h. A!"#$% ^' 666666666vvvvvvvvv666666>6666666666666666666666666666666666666666666666666hH6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666662 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~_HmHnHsHtHH`H Normalny*$CJ_HaJmHsHtHd`d  NagBwek 1$ & F<@&OJQJCJ 5KH^JaJ \F`F  NagBwek 2$ & F@&5aJ```  NagBwek 3$ & F<@&OJQJCJ5^JaJ\T`T  NagBwek 4$ & F<@&CJ5aJ\V`V  NagBwek 5 & F<@&CJ65aJ]\JA`J Domy[lna czcionka akapituTi@T  Standardowy :V 44 la ,k`, Bez listy 2o2 WW8Num1z0OJQJ2o2 WW8Num2z0OJQJ2o2 WW8Num3z0OJQJ6o!6 WW8Num4z0 OJQJ^J6o16 WW8Num6z0 OJQJ^J6oA6 WW8Num7z0 OJQJ^J2oQ2 WW8Num8z0OJQJ2oa2 WW8Num9z0OJQJ8oq8 WW8Num11z0 OJQJ^J4o4 WW8Num13z0OJQJ2o2 WW8Num14z05\4o4 WW8Num14z1OJQJ4o4 WW8Num15z0OJQJ8o8 WW8Num15z1 OJQJ^J4o4 WW8Num15z2OJQJ4o4 WW8Num16z0OJQJ8o8 WW8Num16z1 OJQJ^J4o4 WW8Num16z2OJQJ4o4 WW8Num17z0OJQJ8o!8 WW8Num17z1 OJQJ^J4o14 WW8Num17z2OJQJ2oA2 WW8Num18z05\4oQ4 WW8Num19z0OJQJ8oa8 WW8Num19z1 OJQJ^J4oq4 WW8Num19z3OJQJ4o4 WW8Num20z1OJQJ2o2 WW8Num21z15\4o4 WW8Num23z0OJQJ8o8 WW8Num23z1 OJQJ^J4o4 WW8Num23z2OJQJ4o4 WW8Num25z0OJQJ4o4 WW8Num25z1OJQJ8o8 WW8Num25z4 OJQJ^J4o4 WW8Num26z0OJQJ8o8 WW8Num26z1 OJQJ^J4o!4 WW8Num26z3OJQJ4o14 WW8Num28z0OJQJ8oA8 WW8Num28z1 OJQJ^J4oQ4 WW8Num28z3OJQJ4oa4 WW8Num29z0OJQJ4oq4 WW8Num29z2OJQJ8o8 WW8Num29z4 OJQJ^J4o4 WW8Num30z0OJQJ8o8 WW8Num30z1 OJQJ^J4o4 WW8Num30z3OJQJ<o< WW8Num31z0OJPJQJ^J0o0 WW8Num34z058o8 WW8Num34z1 5OJQJ4o4 WW8Num35z0OJQJ8o8 WW8Num35z1 OJQJ^J4o4 WW8Num35z2OJQJ<o!< WW8Num36z1OJPJQJ^J2o12 WW8Num37z15\4oA4 WW8Num38z0OJQJ8oQ8 WW8Num38z1 OJQJ^J4oa4 WW8Num38z2OJQJ4oq4 WW8Num39z0OJQJ8o8 WW8Num39z1 OJQJ^J4o4 WW8Num39z2OJQJ4o4 WW8Num40z0OJQJ8o8 WW8Num40z1 OJQJ^J4o4 WW8Num40z2OJQJ4o4 WW8Num42z0OJQJ4o4 WW8Num42z2OJQJ8o8 WW8Num42z4 OJQJ^J4o4 WW8Num45z0OJQJ8o8 WW8Num45z1 OJQJ^J4o!4 WW8Num45z2OJQJ4o14 WW8Num46z0OJQJ8oA8 WW8Num46z1 OJQJ^J4oQ4 WW8Num46z3OJQJ4oa4 WW8Num47z0OJQJ4oq4 WW8Num47z2OJQJ8o8 WW8Num47z4 OJQJ^J4o4 WW8Num48z0OJQJ4o4 WW8Num48z1OJQJ8o8 WW8Num48z4 OJQJ^J4o4 WW8Num50z0OJQJ4o4 WW8Num51z0OJQJ8o8 WW8Num51z1 OJQJ^J4o4 WW8Num51z3OJQJ4o4 WW8Num52z0OJQJ4o4 WW8Num52z2OJQJ8o!8 WW8Num52z4 OJQJ^J4o14 WW8Num53z0OJQJ8oA8 WW8Num53z1 OJQJ^J4oQ4 WW8Num53z2OJQJ2oa2 WW8Num54z05\:oq: WW8Num54z25OJQJ\2o2 WW8Num56z05\4o4 WW8Num59z1OJQJ4o4 WW8Num60z0OJQJ4o4 WW8Num60z1OJQJ8o8 WW8Num60z4 OJQJ^J4o4 WW8Num61z1OJQJ8o8 WW8Num62z0 OJQJ^J8o8 WW8Num62z1 OJQJ^J4o4 WW8Num62z2OJQJ4o4 WW8Num62z3OJQJ4o!4 WW8Num64z0OJQJ8o18 WW8Num64z1 OJQJ^J4oA4 WW8Num64z2OJQJ4oQ4 WW8Num65z0OJQJ8oa8 WW8Num65z1 OJQJ^J4oq4 WW8Num65z2OJQJ2o2 WW8Num67z05\4o4 WW8Num67z1OJQJ4o4 WW8Num69z0OJQJ8o8 WW8Num69z1 OJQJ^J4o4 WW8Num69z2OJQJ4o4 WW8Num71z0OJQJ4o4 WW8Num71z2OJQJ8o8 WW8Num71z4 OJQJ^J4o4 WW8Num73z0OJQJ8o8 WW8Num73z1 OJQJ^J4o!4 WW8Num73z2OJQJ4o14 WW8Num75z0OJQJ8oA8 WW8Num75z1 OJQJ^J4oQ4 WW8Num75z2OJQJ2oa2 WW8Num77z05\4oq4 WW8Num80z0OJQJ8o8 WW8Num80z1 OJQJ^J4o4 WW8Num80z2OJQJ4o4 WW8Num81z0OJQJ8o8 WW8Num81z1 OJQJ^J4o4 WW8Num81z3OJQJ0o0 WW8Num82z062o2 WW8Num83z05\4o4 WW8Num84z0OJQJ8o 8 WW8Num84z1 OJQJ^J4o 4 WW8Num84z2OJQJ4o! 4 WW8Num85z0OJQJ8o1 8 WW8Num85z1 OJQJ^J4oA 4 WW8Num85z2OJQJ2oQ 2 WW8Num86z05\:oa : WW8Num86z15OJQJ\4oq 4 WW8Num87z1OJQJ4o 4 WW8Num88z0OJQJ4o 4 WW8Num88z2OJQJ8o 8 WW8Num88z4 OJQJ^J<o < WW8Num89z0OJPJQJ^J4o 4 WW8Num93z0OJQJ8o 8 WW8Num93z1 OJQJ^J4o 4 WW8Num93z3OJQJ4o 4 WW8Num98z1OJQJ2o 2 WW8Num99z0566o 6 WW8Num100z0OJQJ:o! : WW8Num100z1 OJQJ^J6o1 6 WW8Num100z2OJQJ6oA 6 WW8Num101z0OJQJ:oQ : WW8Num101z1 OJQJ^J6oa 6 WW8Num101z2OJQJ6oq 6 WW8Num102z0OJQJ6o 6 WW8Num102z1OJQJ:o : WW8Num102z4 OJQJ^J6o 6 WW8Num103z0OJQJ6o 6 WW8Num103z1OJQJ:o : WW8Num103z4 OJQJ^J:o : WW8Num104z0 CJOJQJ:o : WW8Num104z1 CJOJQJ:o : WW8Num104z2 CJOJQJ>o > WW8Num106z1OJPJQJ^J>o > WW8Num107z0OJPJQJ^J>o! > WW8Num108z0OJPJQJ^J6o1 6 WW8Num110z0OJQJ:oA : WW8Num110z1 OJQJ^J6oQ 6 WW8Num110z2OJQJ:oa : WW8Num113z0 56\]4oq 4 WW8Num114z05\6o 6 WW8Num115z0OJQJ:o : WW8Num115z1 OJQJ^J6o 6 WW8Num115z2OJQJ6o 6 WW8Num117z0OJQJ6o 6 WW8Num117z1OJQJ:o : WW8Num117z4 OJQJ^J6o 6 WW8Num118z1OJQJ6o 6 WW8Num119z0OJQJ:o : WW8Num119z1 OJQJ^J6o 6 WW8Num119z2OJQJ6o! 6 WW8Num120z0OJQJ:o1 : WW8Num120z1 OJQJ^J6oA 6 WW8Num120z2OJQJ:oQ : WW8Num123z0 CJOJQJ:oa : WW8Num123z1 CJOJQJ:oq : WW8Num123z2 CJOJQJ6o 6 WW8Num124z0OJQJ6o 6 WW8Num124z1OJQJ:o : WW8Num124z4 OJQJ^J6o 6 WW8Num126z0OJQJ6o 6 WW8Num126z2OJQJ:o : WW8Num126z4 OJQJ^J6o 6 WW8Num127z0OJQJ:o : WW8Num127z1 OJQJ^J6o 6 WW8Num127z2OJQJ6o 6 WW8Num128z0OJQJ:o! : WW8Num128z1 OJQJ^J6o1 6 WW8Num128z2OJQJ6oA 6 WW8Num129z0OJQJ>oQ > WW8Num129z1OJPJQJ^J>oa > WW8Num130z0OJPJQJ^J6oq 6 WW8Num130z1OJQJ6o 6 WW8Num130z3OJQJ:o : WW8Num130z4 OJQJ^J6o 6 WW8Num131z0OJQJ:o : WW8Num131z4 OJQJ^J6o 6 WW8Num131z5OJQJ>o > WW8Num133z0OJPJQJ^J6o 6 WW8Num135z0OJQJ6o 6 WW8Num135z2OJQJ:o: WW8Num135z4 OJQJ^J2o2 WW8Num136z066o!6 WW8Num137z0OJQJ:o1: WW8Num137z1 OJQJ^J6oA6 WW8Num137z2OJQJ6oQ6 WW8Num139z0OJQJ:oa: WW8Num139z1 OJQJ^J6oq6 WW8Num139z3OJQJ6o6 WW8Num140z0OJQJ:o: WW8Num140z1 OJQJ^J6o6 WW8Num140z2OJQJ6o6 WW8Num141z0OJQJ6o6 WW8Num141z1OJQJ:o: WW8Num141z4 OJQJ^J>o> WW8Num142z0OJPJQJ^J6o6 WW8Num143z0OJQJ6o6 WW8Num143z1OJQJ:o: WW8Num143z4 OJQJ^J:o!: WW8Num144z0 CJOJQJ:o1: WW8Num144z1 CJOJQJ:oA: WW8Num144z2 CJOJQJ:oQ: WW8Num145z0 OJQJ^J:oa: WW8Num145z1 OJQJ^J6oq6 WW8Num145z2OJQJ6o6 WW8Num145z3OJQJ6o6 WW8Num147z0OJQJ6o6 WW8Num147z1OJQJ:o: WW8Num147z4 OJQJ^JLoL Domy[lna czcionka akapitu10)@0 Numer stronyNN Znaki przypisw koDcowychH*BoB Character Style 1CJaJPP OdwoBanie do komentarza1CJaJ8U8 HiperBcze >*B*ph6!6 st15B*CJ\aJphDDDROBR NagBwek1 x$OJQJCJPJ^JaJDB@BD Tekst podstawowy*$aJ2/@R2 Lista^]`HObH Podpis1 xx $CJ6^JaJ]0Or0 Indeks $^J8@8 NagBwek  p#8>@8 TytuB $a$*$5aJhJ@Bh PodtytuB $a$ p#*$x$OJQJCJ6PJ^JaJ]BOB WW-NagBwek1  p#*$H^@H Normalny (Web) *$dwaJVC@V Tekst podstawowy wcity *$5aJNON Tekst podstawowy 21*$5aJP@P Tekst przypisu dolnegoCJaJfOf Tekst podstawowy wcity 21$a$^]`CJ4 @4 Stopka  p#T+@"T Tekst przypisu koDcowegoCJaJRO2R Tekst podstawowy 31 xCJaJ\oB\ Style 16$ *$1$7$a$CJPJ_HaJmHsHtHFORF Tekst komentarza1CJaJBj@QRB Temat komentarza5\F@rF Tekst dymkaOJQJCJ^JaJNON Zawarto[ tabeli 1$*$ $KHPJLOL NagBwek tabeli$a$ 65]\8O8 Lista 21^6]`JoJ Lista wypunktowana1  & FJoJ Lista punktowana 21  & F\O\ Lista - kontynuacja 21^6]`xo Domy?lnie 1~LT~Gliederung 1 *$7$5B*CJ6KHOJPJQJ^J_HaJ6mHphsHtHo Domy?lnie 2~LT~Gliederung 1 *$7$5B*CJ6KHOJPJQJ^J_HaJ6mHphsHtHbob Default *$7$1B*CJOJ PJQJ ^J _HaJmHphsHtH`o` WW-Domy[lnie!*$1$%B*CJPJ_HaJmHphsHtHHO"H standard"d8$a$ eOJQJ:OA2: Zawarto[ ramki#4WA4 [ Pogrubienie5\VY@RV +xMapa dokumentu%-D M OJQJ^JLQ@bL $ETekst podstawowy 3&xCJaJPK![Content_Types].xmlN0EH-J@%ǎǢ|ș$زULTB l,3;rØJB+$G]7O٭VFMG.|H" rxx5aKFXKS1,G-TNz b1UB8;^e9nNӨZ=dwqŷ7͠iލ.éIB'º;z~ݡOCQJ ˦96M .*!ޞovngUVo UYC<7^S*C0ױDzRA#8ꍉU47U6K|Ptu̹'Yv@~ !E1 ۰Nh4Of**byp/36Ĵ^NhwQV5nhϿ~Tڲ7ac$bL.Xܢ5w97[ Cֳ6|O(c5c4-h܇EMnUD !~`ϘJ0A?My71e1ۭ.Ѣ-4RUn{uSLɟ)nL \BuB7Ji\Cbw@m/k_֜aΒjFHP؏T,مdf|,Yd̬#r@PU(T7$ow<缂Frz:Y'[`߇@ST滪7_ǬFQ Zyٿ ڎ`rPh1,QWIDANT~AoE)C3`]dm2iVֵ褽Vl vvB B%x-h=(KUa8jpv{&lr:z@BDFGIKLMOPRT0b0(Kcqz{n"6zACEHJNQS !@ @ p(    B3"?   B3"? 0(  6 3  T?/T33 7!788V;W;JHKHbLcLuvwvxvzv{v}v~vvvvvvv%O)Uu))2 32@@tAtuuuvwvxvzv{v}v~vvvvvvvvvuvwvxvzv{v}v~vvvvvvv'     ?YG^@^-[]v!xN4"Hi+?9 R/N0L'AYhHNe^JszjP2P^`P@@^@`0^`0``^``^`^`^``^``00^0`^`OJQJhh^h`OJQJ^`)^`)hh^h`.^`OJQJV^`VOJQJs^`sOJQJ^`5\)^`5\.SS^S`OJQJ5\  ^ `.^`.L^`L.ee^e`.55^5`.L^`L.^`)^`)55^5`OJQJ-^`)^`)pLp^p`L.@ @ ^@ `.^`.L^`L.^`.^`.PLP^P`L.^`)^`)tt^t`OJQJSS^S`OJQJ66^6`OJQJ-pp^p`OJQJ@ @ ^@ `OJQJ ^`OJQJ^Jo^`OJQJ^`OJQJ ^`OJQJ^JoPP^P`OJQJ^`OJQJPJ^J)^`)^`.^`OJQJPJ^J)ee^e`)^`OJQJ{{^{`OJQJ-TT^T`OJQJ^`OJQJPJ^J)^`OJQJPJ^J)^`OJQJmm^m`OJQJ-  ^ `OJQJw w ^w `OJQJ GG^G`OJQJ^Jo^`OJQJ^`OJQJ ^`OJQJ^Jo^`OJQJ77^7`OJQJo(hH-^`OJQJ^Jo(hHopp^p`OJQJo(hH@ @ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoPP^P`OJQJo(hH77^7`OJQJo(hH-^`OJQJ^Jo(hHopp^p`OJQJo(hH@ @ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoPP^P`OJQJo(hH ^`o(hH.^`OJPJQJ^J) pp^p`hH.@ @ ^@ `OJPJQJ^J) ^`hH. ^`hH. ^`hH. ^`hH. PP^P`hH.77^7`OJQJo(hH-^`OJQJ^Jo(hHopp^p`OJQJo(hH@ @ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoPP^P`OJQJo(hHs^`sOJQJo(hHs^`sOJQJo(hHpp^p`OJQJo(hH@ @ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoPP^P`OJQJo(hH77^7`OJQJo(hH-^`OJQJ^Jo(hHopp^p`OJQJo(hH@ @ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoPP^P`OJQJo(hH77^7`OJQJo(hH-^`OJQJ^Jo(hHopp^p`OJQJo(hH@ @ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoPP^P`OJQJo(hH77^7`OJQJo(hH-^`OJQJ^Jo(hHopp^p`OJQJo(hH@ @ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoPP^P`OJQJo(hHS:S^S`:5\o(hH) ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.77^7`OJQJo(hH-^`OJQJ^Jo(hHopp^p`OJQJo(hH@ @ ^@ `OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHo^`OJQJo(hH^`OJQJo(hH^`OJQJ^Jo(hHoPP^P`OJQJo(hH 4" AY@?Ye^szjR/N?[]v!1wSwTVaX'WW8Num1WW8Num2WW8Num24WW8Num33WW8Num36WW8Num46WW8Num50WW8Num53WW8Num54WW8Num57WW8Num58WW8Num64WW8Num72WW8Num74WW8Num79WW8Num81WW8Num88WW8Num89WW8Num90WW8Num98 WW8Num107 WW8Num112 WW8Num117 WW8Num127 WW8Num129 WW8Num133 WW8Num142 WW8Num147' drJ drJ>p\z drJ٢lQ drJ drJ drJV"( drJ"P$jm$ n$1%[[%7?'C'tY'z'( (NL(1*)tf)R*j*Zq*?g+- -C-U-j.p /5/h/502K0j01Q91s23[V3*5$666u6U~6n[7Y9c.:S;b;$<-<]!<F<R<h<q< v<q=>UF?A'BBC7CR8CtkCD)DE1DiD^sDEhF GHH"HMJK 1K'TK=L"MWEMSM,Na!NyNC|NGO1O4>OP5PqPIQfQ RbS2T#\TUq+UJ0UZYU9WEW)Y\Z~ZD[i@[L[3^ _h_7r_u_l`%L`Q`o` ab %cN;c_cz6d$e1eFe"gshNhYhgFij!3lPlKQl>=mbmcmn$nuoq{opEpuqkrsssg0stg u u&uuJuLu.euX}uv#vC.v=JvxRx.Bxwox8hyz;zHzqIz_[zqoz({H|n|}'}8}uK}U}'~\))/]\/jrAN\9gT|K]5`T(IS^ Q-^a!!kB_-40^Z>g12e>D^_ d3naEk: %IkW{ eS"/#<EK_kvvN]q A+L!1;|K)Z_etv7A^C[>QCW20 8f9;Gj8[1 -0(8$EMYRYPvw=8FLldvOzK{u#EeO[rLOWjb r.^_I4}CADyhTa =vUsw8JSzw% +~? <L[yC2O$s^>ek3&<"~:<Fk9qjg{JMwHOO'7 /3\z?"157gV ]G9Kdu:1 "]vIV.w}G/ , p hB(G1UMJ*Cj-:ju$.+x#zvaC[b*b1 mwd}j2:gEIKu5y;XmwlCDm~b*6_ffo'Llr&|{)%N9jcRlx^O *05uvwv@<  #%*-34567;;v88 888888,8.8082868:8>8H8N8R8\8b8n8p8r8t8v8~8Unknown G*Ax Times New Roman5Symbol3. *Cx Arial;(SimSun[SO_ StarSymbolArial Unicode MS;Wingdings?= *Cx Courier New5. .[`)TahomaO.  k9Lucida Sans Unicode7.@CalibriACambria Math"@hf&z:4G 4ge <e <249v9v 3qX 2 ! xx P R O T O K A Nr XXVIII /12PH Informatyk'                           ! " # $ % & Oh+'0  4 @ L Xdlt| P R O T O K Nr XXVIII /12PHNormal Informatyk447Microsoft Office Word@IA=@еRCl@\T"@4q e՜.+,0 hp|  <9v  P R O T O K Nr XXVIII /12 Tytu  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~Root Entry F aq 1Table&WordDocument1BSummaryInformation(DocumentSummaryInformation8CompObj{  F)Dokument programu Microsoft Word 972003 MSWordDocWord.Document.89q