Wyszukiwanie zaawansowane

Witamy na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Skarbowego Kraków-Nowa Huta

Prześlij dalej Wersja PDF Wersja XML Drukuj  

 

 

                                                                               
                                                                              

 

                                                                               NIP : 678-25-29-739

                                                                               REGON : 350000380

                                                                                

 

_____________________
                                                                                                                    Kontakt

    URZĄD SKARBOWY                                                                              telefon: 12 681 70 00
  KRAKÓW-NOWA HUTA                                                                           fax:       12 647 92 22 

os. Bohaterów Września 80
     31 – 621 Kraków

 

Składaj deklaracje podatkowe przez internet

           www.e-deklaracje.gov.pl

           Szybko, łatwo, bezpiecznie.

 

 

 

         Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu ePUAP. 

         korespondencja formalna-składanie pism, wniosków, odwołań itp.

         << wiecej >>

 Aby można było złożyć wniosek do urzędu konieczne jest posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP – konto jest bezpłatne. Więcej informacji o ePUAP.

 e-mail: us1209@mp.mofnet.gov.pl tylko korespondencja niemająca waloru pisma procesowego/urzędowego.

 


  

Biuletyn Informacji Publicznej BIP jest urzędowym publikatorem teleinformatycznym, składającym się z ujednoliconego systemu stron w sieci informatycznej.

BIP został stworzony w oparciu o ustawę o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001r. ( Dz.U. Nr 112, poz. 1198 ze zmianami).

Celem stworzenia takiego systemu jest powszechne udostępnienie informacji publicznej. 

 
Zapraszamy także do odwiedzania naszej strony internetowej :
http://www.usnowahuta.krakow.pl/index.php/pl/



 

WIĘCEJ KONTROLI KAS FISKALNYCH W GASTRONOMII

Izba Skarbowa w Krakowie odnotowuje dużą liczbę błędów i nieprawidłowości

w ewidencjonowaniu sprzedaży na kasach fiskalnych w branży gastronomicznej. 

87 % przeprowadzonych w branży gastronomicznej w 2013 roku kontroli zakończyło się stwierdzeniem błędów i nieprawidłowości. Wśród podmiotów działających w tej branży do najczęściej ujawnianych niepożądanych zachowań należy brak lub nieprawidłowe ewidencjonowanie sprzedaży na kasach fiskalnych. 

W związku z powyższym, Izba Skarbowa w Krakowie przypomina o najważniejszych obowiązkach podatników dokonujących sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Należą do nich m. in:

  1. Prowadzenie ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

  2. Wydawanie paragonów fiskalnych wszystkim nabywcom bez żądania z ich strony.

  3. W przypadku awarii kasy podstawowej stosowanie kasy rezerwowej. W sytuacji gdy jest to niemożliwe sprzedaż nie może być prowadzona. 

Szczegółowe obowiązki określają przepisy art. 111 ust. 1, 3, 3a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.) oraz § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 marca 2013 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. poz. 363) w zakresie ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy fiskalnej.

Wobec stwierdzenia nieprawidłowości w wypełnianiu podstawowych obowiązków fiskalnych wśród podmiotów z branży gastronomicznej małopolska administracja podatkowa zintensyfikowała działania w zakresie prawidłowego ewidencjonowania obrotu za pomocą kas fiskalnych, w tym kontrole. W pierwszej kolejności kontrolami zostały objęte podmioty, u których już wcześniej ujawniono nieprawidłowości w ewidencjonowaniu obrotów za pomocą kas fiskalnych. Działania administracji podatkowej nastawione są na zdyscyplinowanie w powyższym zakresie wszystkich podmiotów z branży.

Celem strategicznym realizowanych działań jest przede wszystkim zwiększenie poziomu dobrowolnego wypełniania obowiązków podatkowych dla zapewnienia wpływów do budżetu Państwa na odpowiednim poziomie, zmniejszenie luki podatkowej, zapewnienie uczciwej konkurencji, wspieranie rzetelnych podatników oraz budowanie świadomości prawno-podatkowej społeczeństwa. Dla zapewnienia skutecznej i efektywnej realizacji tych zadań należy przyjąć, że działania kontrolne będą prowadzone w godzinach funkcjonowania podmiotów gospodarczych, a podstawową formą działania będą postępowania mandatowe. 

Załącznik – wyciag z przepisów.  

 

Uwaga!  MF nie pobiera opłat za rejestrację w Centralnym Rejestrze Podmiotów. 

KOMUNIKAT 

           W związku z niepokojącą sytuacją wysyłania pism przez firmy działające na rynku do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, w których powoływany jest rejestr prowadzony przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych (Centralny Rejestr Podmiotów – Krajowa Ewidencja Podatników CRP KEP) oraz wskazane jest żądanie uiszczenia opłaty za rejestrację w wysokości 195 zł, Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że CRP KEP służy:

 

1) gromadzeniu wybranych danych ewidencyjnych z rejestru PESEL dotyczących osób fizycznych objętych tym rejestrem oraz danych wynikających:

a)  ze zgłoszeń identyfikacyjnych i aktualizacyjnych podmiotów,

b) z niektórych dokumentów związanych z obowiązkami wynikającymi z przepisów podatkowych;

2) weryfikacji danych, o których mowa w pkt 1, oraz porównaniu ich z rejestrami urzędowymi prowadzonymi na podstawie odrębnych przepisów.

 

           Dane gromadzone w CRP KEP, zgodnie z ustawą z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2012 r. poz. 1314 oraz z 2013 r. poz. 2), objęte są tajemnicą skarbową, z wyjątkiem numeru identyfikacji podatkowej (NIP) oraz numeru identyfikacyjnego REGON.

Minister właściwy do spraw finansów publicznych nie pobiera opłaty za rejestrację podmiotów w CRP KEP.

            Mając na uwadze powyższe Ministerstwo Finansów zaleca rozwagę przed podejmowaniem współpracy z firmami oferującymi odpłatne wpisy do komercyjnych rejestrów. Jednocześnie Ministerstwo Finansów informuje, że nie ponosi odpowiedzialności za zawartość jakichkolwiek spisów/rejestrów przedsiębiorców prowadzonych przez firmy komercyjne.

Komunikat Ministerstwa Finansów. 

 

Akcja „Weź paragon” 

 

Akcja "Weź paragon" trwa obecnie cały rok, z nasileniem w okresach ferii zimowych i wakacji. Celem akcji jest uświadomenie jak ważne jest: ewidencjonowanie sprzedaży i wydawanie paragonów fiskalnych, rzetelne ewidencjonowanie obrotów na kasach fiskalnych przez przesiębiorców, oraz wzmocnienie wiedzy i świadomości społeczeństwa o korzyściach płynących z posiadania paragonu.

 

Zatem pamiętajmy, że biorąc paragon:

- ułatwiamy sobie złożenie reklamacji,

- mamy możliwość porównania cen,

- dokładamy starań, żeby zapłacony przez nas w cenie podatek trafił do budżetu

  państwa,

- wspieramy uczciwą konkurencję,

- zmniejszmy „szarą stre

 - mamy pewność, że nie zostaliśmy oszukani.

 

 


   

LIST OTWARTY MINISTRA FINANSÓW DO PŁATNIKÓW

W załączeniu publikujemy list otwarty Ministra Finansów Pana Mateusza Szczurka do płatników  

   <<Pobierz list>>

 


Masz wątpliwości podatkowe? Wejdź na www.szybkipit.pl 

Ministerstwo Finansów uruchomiło specjalną stronę internetową www.szybkipit.pl, która pomaga w rozliczeniu podatku dochodowego od osób fizycznych. 

 

Kaszybki-pitżdy, kto wypełniając PIT ma problemy i wątpliwości, może je rozwiązać z pomocą informacji zawartych na stronie. Ma ona do

zaoferowania kalkulatory, wszystkie potrzebne formularze i broszury.

Za jej pośrednictwem można też wysłać do swojego urzędu skarbowego roczne zeznania podatkowe przez aplikację e-Deklaracje Desktop.

A co najważniejsze pozwala na kontakt z ekspertami podatkowymi z naszego resortu, którym można bezpośrednio zadać pytanie przez aplikację pytaniową.

 

Czytaj całaość na stronie Ministerstwa Finansów.


 

e-podatki Już wkrótce to administracja podatkowa będzie wypełniać PIT za Podatnika.

 

Aby mogło to być możliwe planowane jest wprowadzenie od 1 tycznia 2015 roku obowiązkowej formy elektronicznej składania PIT-11 ( dla firm zatrudniających powyżej 5 pracowników) - przygotuj się do tego już teraz

 

Mniejsze firmy zachowają prawo do składania PIT-11 w formie papierowej, ale w krótszym terminie do – do końca stycznia.

 

Informacje o składaniu deklaracji podatkowych przez internet:

www.e-deklaracje.gov.pl

 

Informacje o planowanych zmianach w przepisach:

www.is.krakow.pl/pit-11


 

                                   Szybki PIT

Wysłanie deklaracji podatkowej przez internet jest najprostszym i najszybszym sposobem złożenie zeznania rocznego.
Korzyści:
- oszczędność czasu,
- szybszy zwrot podatku.
Wejdź na www.e-deklaracje.gov.pl i wyślij PIT.


 





Redaktor strony:          Krystyna Pazdro
Telefon kontaktowy:     12 681 75 21
e-mail:                         krystyna.pazdro@mp.mofnet.gov.pl
 

 

 

Załączniki

Metryka
Liczba odwiedzin: 4821
Podmiot udostępniający informację: Urząd Skarbowy Kraków-Nowa Huta
Osoba wprowadzająca informację: Krystyna Pazdro
Osoba odpowiedzialna za informację: Krystyna Pazdro
Czas wytworzenia: 2014-09-26 13:02:52
Czas publikacji: 2014-09-26 13:02:52
Data przeniesienia do archiwum: Brak
Historia zmian
Starsze wersje artykułu
Proszę w pole wyszukiwarki wpisać poszukiwaną frazę.