Wyszukiwanie zaawansowane

Witamy na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Skarbowego Kraków-Nowa Huta

Prześlij dalej Wersja PDF Wersja XML Drukuj  

 

 

                                                                               
                                                                              

 

                                                                               NIP : 678-25-29-739

                                                                               REGON : 350000380

                                                                                

 

_____________________
                                                                                                                    Kontakt

    URZĄD SKARBOWY                                                                              telefon: 12 681 70 00
  KRAKÓW-NOWA HUTA                                                                           fax:       12 647 92 22 

os. Bohaterów Września 80
     31 – 621 Kraków

 

Składaj deklaracje podatkowe przez internet

           www.e-deklaracje.gov.pl

           Szybko, łatwo, bezpiecznie.

 

 

 

         Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu ePUAP. 

         korespondencja formalna-składanie pism, wniosków, odwołań itp.

         << wiecej >>

 Aby można było złożyć wniosek do urzędu konieczne jest posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP – konto jest bezpłatne. Więcej informacji o ePUAP.

 e-mail: us1209@mp.mofnet.gov.pl tylko korespondencja niemająca waloru pisma procesowego/urzędowego.

 


  

Biuletyn Informacji Publicznej BIP jest urzędowym publikatorem teleinformatycznym, składającym się z ujednoliconego systemu stron w sieci informatycznej.

BIP został stworzony w oparciu o ustawę o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001r. ( Dz.U. Nr 112, poz. 1198 ze zmianami).

Celem stworzenia takiego systemu jest powszechne udostępnienie informacji publicznej. 

 
Zapraszamy także do odwiedzania naszej strony internetowej :
http://www.usnowahuta.krakow.pl/index.php/pl/



 

 

 

Uwaga!  MF nie pobiera opłat za rejestrację w Centralnym Rejestrze Podmiotów.

 

KOMUNIKAT

 

           W związku z niepokojącą sytuacją wysyłania pism przez firmy działające na rynku do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, w których powoływany jest rejestr prowadzony przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych (Centralny Rejestr Podmiotów – Krajowa Ewidencja Podatników CRP KEP) oraz wskazane jest żądanie uiszczenia opłaty za rejestrację w wysokości 195 zł, Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że CRP KEP służy:

 

1) gromadzeniu wybranych danych ewidencyjnych z rejestru PESEL dotyczących osób fizycznych objętych tym rejestrem oraz danych wynikających:

a)  ze zgłoszeń identyfikacyjnych i aktualizacyjnych podmiotów,

b) z niektórych dokumentów związanych z obowiązkami wynikającymi z przepisów podatkowych;

2) weryfikacji danych, o których mowa w pkt 1, oraz porównaniu ich z rejestrami urzędowymi prowadzonymi na podstawie odrębnych przepisów.

 

           Dane gromadzone w CRP KEP, zgodnie z ustawą z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2012 r. poz. 1314 oraz z 2013 r. poz. 2), objęte są tajemnicą skarbową, z wyjątkiem numeru identyfikacji podatkowej (NIP) oraz numeru identyfikacyjnego REGON.

Minister właściwy do spraw finansów publicznych nie pobiera opłaty za rejestrację podmiotów w CRP KEP.

            Mając na uwadze powyższe Ministerstwo Finansów zaleca rozwagę przed podejmowaniem współpracy z firmami oferującymi odpłatne wpisy do komercyjnych rejestrów. Jednocześnie Ministerstwo Finansów informuje, że nie ponosi odpowiedzialności za zawartość jakichkolwiek spisów/rejestrów przedsiębiorców prowadzonych przez firmy komercyjne.

Komunikat Ministerstwa Finansów. 

 

Akcja „Weź paragon” 

 

Akcja "Weź paragon" trwa obecnie cały rok, z nasileniem w okresach ferii zimowych i wakacji. Celem akcji jest uświadomenie jak ważne jest: ewidencjonowanie sprzedaży i wydawanie paragonów fiskalnych, rzetelne ewidencjonowanie obrotów na kasach fiskalnych przez przesiębiorców, oraz wzmocnienie wiedzy i świadomości społeczeństwa o korzyściach płynących z posiadania paragonu.

 

Zatem pamiętajmy, że biorąc paragon:

- ułatwiamy sobie złożenie reklamacji,

- mamy możliwość porównania cen,

- dokładamy starań, żeby zapłacony przez nas w cenie podatek trafił do budżetu

  państwa,

- wspieramy uczciwą konkurencję,

- zmniejszmy „szarą stre

 - mamy pewność, że nie zostaliśmy oszukani.

 

 


   

LIST OTWARTY MINISTRA FINANSÓW DO PŁATNIKÓW

W załączeniu publikujemy list otwarty Ministra Finansów Pana Mateusza Szczurka do płatników  

   <<Pobierz list>>

 


Masz wątpliwości podatkowe? Wejdź na www.szybkipit.pl 

Ministerstwo Finansów uruchomiło specjalną stronę internetową www.szybkipit.pl, która pomaga w rozliczeniu podatku dochodowego od osób fizycznych. 

 

Kaszybki-pitżdy, kto wypełniając PIT ma problemy i wątpliwości, może je rozwiązać z pomocą informacji zawartych na stronie. Ma ona do

zaoferowania kalkulatory, wszystkie potrzebne formularze i broszury.

Za jej pośrednictwem można też wysłać do swojego urzędu skarbowego roczne zeznania podatkowe przez aplikację e-Deklaracje Desktop.

A co najważniejsze pozwala na kontakt z ekspertami podatkowymi z naszego resortu, którym można bezpośrednio zadać pytanie przez aplikację pytaniową.

 

Czytaj całaość na stronie Ministerstwa Finansów.


 

e-podatki Już wkrótce to administracja podatkowa będzie wypełniać PIT za Podatnika.

 

Aby mogło to być możliwe planowane jest wprowadzenie od 1 tycznia 2015 roku obowiązkowej formy elektronicznej składania PIT-11 ( dla firm zatrudniających powyżej 5 pracowników) - przygotuj się do tego już teraz

 

Mniejsze firmy zachowają prawo do składania PIT-11 w formie papierowej, ale w krótszym terminie do – do końca stycznia.

 

Informacje o składaniu deklaracji podatkowych przez internet:

www.e-deklaracje.gov.pl

 

Informacje o planowanych zmianach w przepisach:

www.is.krakow.pl/pit-11


 

                                   Szybki PIT

Wysłanie deklaracji podatkowej przez internet jest najprostszym i najszybszym sposobem złożenie zeznania rocznego.
Korzyści:
- oszczędność czasu,
- szybszy zwrot podatku.
Wejdź na www.e-deklaracje.gov.pl i wyślij PIT.


 





Redaktor strony:          Krystyna Pazdro
Telefon kontaktowy:     12 681 70 49
e-mail:                         krystyna.pazdro@mp.mofnet.gov.pl
 

 

 

Załączniki

Metryka
Liczba odwiedzin: 3453
Podmiot udostępniający informację: Urząd Skarbowy Kraków-Nowa Huta
Osoba wprowadzająca informację: Krystyna Pazdro
Osoba odpowiedzialna za informację: Krystyna Pazdro
Czas wytworzenia: 2014-08-21 10:32:31
Czas publikacji: 2014-08-21 10:32:31
Data przeniesienia do archiwum:
Historia zmian
Starsze wersje artykułu
Proszę w pole wyszukiwarki wpisać poszukiwaną frazę.